Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

H Δύναμη του Viral Marketing στο σύγχρονο Οικονομικό Περιβάλλον




Έχει διαπιστωθεί ότι το Μάρκετινγκ είναι ένας θεμελιώδης πυλώνας ως προς την προώθηση και ανάπτυξη των οργανισμών/κρατών. Περαιτέρω έχει διαπιστωθεί διαμέσου του χρόνου ότι ο ανταγωνισμός αλλάζει σε όλες τις μορφές του όμως ο τελικός στόχος είναι πάντα ο ίδιος: επικράτηση στο παγκόσμιο και εθνικό στερέωμα του πιο έξυπνου και ευέλικτου. Σημειώνουμε με έμφαση, του πιο έξυπνου και ευέλικτου, γιατί στην σημερινή παγκόσμια πραγματικότητα κανένας δεν μπορεί να πορεφθεί από μόνος του, αλλά χρειάζονται στρατηγικές συμμαχίες.

Το Viral Μάρκετινγκ είναι μια έξυπνη στρατηγική από πλευράς Μάρκετινγκ η οποία χρειάζεται πολύ καλή οργάνωση και εκτέλεση χωρίς μεγάλο κόστος. Το Viral Μάρκετινγκ χρησιμοποιείται μέσω της τεχνολογίας, γι’ αυτό η τεχνολογική πρόοδος φέρνει τρομερές αλλαγές στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα όπου όσοι δεν αφομοιώσουν τις αλλαγές των καιρών θα εξαφανιστούν από τον παγκόσμιο χάρτη.

Ο Dr. Wilson είχε αναφέρει το εξής: «Τι σχέση έχει ο ιός (virus) με το Μάρκετινγκ? Το Viral Μάρκετινγκ ενθαρρύνει άτομα/ομάδες να περάσουν ένα μήνυμα σε άλλα άτομα/ομάδες δημιουργώντας μια δυναμική επηρεασμού προς τα άτομα/ομάδες ώστε να υιοθετήσουν τον στρατηγικό στόχο του μηνύματος. Όπως ο ιός είναι κολλητική αρρώστια έτσι και η στρατηγική του Viral Μάρκετινγκ διαδίδεται αστραπιαία σε χιλιάδες ακόμα και εκατομμύρια άτομα ανά τον πλανήτη. Ο Dr. Wilson έθεσε το τρανταχτό παράδειγμα του Hotmail.com όπου εκατομμύρια χρήστες δημιούργησαν το δικό τους email όπου έχει χρησιμοποιηθεί ως ένα τρομερό εργαλείο στην προώθηση των προϊόντων και στρατηγική της Microsoft. To Viral Μάρκετινγκ διαφοροποιείται από τις άλλες μορφές Μάρκετινγκ υπό το πρίσμα ότι είναι πολύ δυναμικό εργαλείο στην προώθηση πληροφοριών και προϊόντων όπου τα άτομα/ομάδες είναι πρόθυμα να προωθήσουν σε φίλους, συγγενείς και συνεργάτες. Το Facebook είναι ένα μέσο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών με ασήμαντο κόστος με ραγδαία ανάπτυξη λόγο εκατομμυρίων μελών του Facebook. Ακόμα ένα τρομερό εργαλείο στην προώθηση του Viral Μάρκετινγκ είναι τα μηνύματα μέσω κινητών τηλεφώνων. Μια από τις εταιρείες κολοσσούς η οποία έχει χαράξει στρατηγική στο Viral Μάρκετινγκ είναι η Benetton η οποία σε συνεργασία με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών T-Mobile κατάφερε να συγκεντρώσει στην πλατεία του Trafalgar Square 13,500 άτομα τα οποία τραγούδησαν το τραγούδι των BeatlesHey Jude”. Η κινηματογραφική τρισδιάστατη ταινία «Avatar» πέτυχε τις μεγαλύτερες εισπράξεις με τον πιο χαμηλό προϋπολογισμό σε Μάρκετινγκ. Αυτό το πέτυχε λόγο της επιτυχούς χρησιμοποίησης του Facebook όπου έχει εκατομμύρια χρήστες ανά τον κόσμο.  

Συνεπώς το κεφάλαιο Viral Μάρκετινγκ είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα προς όλους μας. Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν χρειάζονται πολυδάπανες λύσεις, αλλά έξυπνες και ευέλικτες λύσεις. Η δύναμη της τεχνολογίας και του Internet είναι ένα δυναμικό εργαλείο στο σύγχρονο παγκόσμιο περιβάλλον. Το Viral Μάρκετινγκ πρέπει να αποτελέσει ένα δυναμικό όπλο στην προώθηση του Τουριστικού μας προϊόντος. Η φράση του Oliviero ToscaniCreative Director” της Benetton δίνει το στίγμα της στρατηγικής σημασίας του Viral Μάρκετινγκ «Οι οργανισμοί έχουν οράματα και ελπίδες αλλά δεν μπορώ να φανταστώ πόσα εκατομμύρια λεφτά έχουν πεταχτεί από το παράθυρο». Συνεπώς όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική, το όραμα είναι μόνο όνειρο «Without strategies, vision is a dream». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου