Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Τουρισμός και Αγγλική Τουριστική Αγορά

Είναι πασιφανές ότι ο κύριος αιμοδότης της τουριστικής μας βιομηχανίας είναι η Αγγλική αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία του Τμήματος Στατιστικής το ποσοστό συνεισφοράς της Αγγλικής Αγοράς στο Τουριστικό μας προϊόν ήταν 49,9% κατά το 2009. Αυτό μεταφράζεται σε αριθμό τουριστών της τάξης του 1,068,455 τουρίστες. Το 2010 έκλεισε με ποσοστό συνεισφοράς της τάξης του 46%. Σύμφωνα με δηλώσεις των εμπλεκομένων μερών στο τουριστικό προϊόν οι προκρατήσεις είναι μειωμένες από την Αγγλία για το 2011. Η μια πλευρά των απόψεων καταδεικνύει ότι είμαστε ακριβής προορισμός ενώ η άλλη πλευρά δηλώνει το αντίθετο. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι μείωση της τάξης του 10% από την Αγγλία συνεπάγεται περίπου 100,000 τουρίστες και αύξηση από Ρωσία της τάξης του 10% που είναι ο δεύτερος τουριστικός αιμοδότης θα είναι μόνο 22,300 τουρίστες. Συνεπώς όσοι αναφέρονται σε ποσοστά για να δίνουν ακριβή εικόνα πρέπει να αναφέρουν και τους αντίστοιχους αριθμούς.  

Το κριτικό ερώτημα είναι τι προκαλεί την μείωση από την Αγγλική αγορά. Μια σφαιρική ανάλυση της Αγγλικής οικονομίας θα δώσει και την πραγματική εικόνα προς λήψη αποφάσεων έστω και στο παρά πέντε από τους εμπλεκόμενους στον Τουρισμό. Συνεπώς τα ακόλουθα σημαντικά στοιχεία τα οποία δημοσιεύθηκαν από την επίσημη ιστοσελίδα της Αγγλίας (ONS) όσον αφορά την οικονομία και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μας διαφωτίζουν: (1) αναμένεται συρρίκνωση των μισθών και αύξηση του χρέους η οποία θα  οδηγήσει σε μείωση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, (2) 150,000 θέσεις εργασίας θα χαθούν στα επόμενα έτη, (3) η ανεργία αναμένεται να ανακάμψει το 2014, (4) η αύξηση του φπα από 17,5% στο 20% από 1ην Ιανουαρίου 2011 θα μειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, και (5) αναμένεται αύξηση των φορολογιών και μείωση δαπανών ώστε να μειωθεί το κρατικό έλλειμμα.

Συνεπώς ο έξυπνος και ευέλικτος Μάνατζερ πρέπει πάντα να μελετά και να αναλύει τις αλλαγές που γίνονται στο εξωτερικό περιβάλλον. Η ορθολογιστική ανάλυση θα δώσει και την κατεύθυνση προς την ορθή απόφαση και μείωση του ρίσκου να βρεθεί κάποιος προ μεγάλων εκπλήξεων. Υπάρχει και μια παροιμία όπου αναφέρεται ότι «του φρονίμου τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν». Σε περίοδο κρίσεως δεν μπορούμε να έχουμε δραματικές μειώσεις στις αφήξεις γιατί οι επιπτώσεις είναι πολλαπλές σε αρκετούς παρεμφερείς τομείς συνδεδεμένους με τον Τουρισμό. Περαιτέρω συρρίκνωση του Τουρισμού συνεπάγεται μείωση του ΑΕΠ και αύξηση των αρνητικών δεικτών όπως του δημόσιου χρέους.

Το κριτικό ερώτημα είναι πως υπερκαλύπτω την αναμένουσα μείωση της Αγγλικής αγοράς. Άρα η κάθε πλευρά, ΚΟΤ και Ξενοδόχοι πρέπει να αναπροσαρμόσουν τα στρατηγικά τους πλάνα ώστε να έχουν τις πιο μικρές επιπτώσεις και γιατί όχι με έξυπνους και ευέλικτους σχεδιασμούς να έχουν αύξηση. Ως παράδειγμα ένα πραγματικό σενάριο είναι η μείωση στις τιμές π.χ. 4-7% ώστε να πετύχουν μεγαλύτερες πληρότητες και να υπερκαλύψουν τις εκπτώσεις. Σε τελική ανάλυση ο κόσμος της οικονομίας είναι ένα πάρε-δώσε όπου ο καθένας μετρά την δύναμη του και τα ρίσκα του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου